back to top
ДИРЕКТОР ЗАВОДА

др Златко Грушановић

Основну и средњу школу завршио је у Лозници, а факултетске студије на Универзитету у Београду. Дипломирао је на Филолошком факултету,  група српска књижевност и језик са општом књижевношћу. Магистрирао је на Факултету драмских уметности, на студијама науке о позоришту са магистарском тезом “Драматургија Љубомира Симовића”. Докторску дисертацију “Типови хероја у српској култури и друштву од 1990. до 2000. (српска драма)” је одбранио на Филолошком факултету у Београду.
2015. године добиo je Светосавску награду за допринос развоју образовања и васпитања за 2014. годину.

Постдипломске студије

2004 – 2007.
Факултет драмских уметности, Универзитет у Београду
Група: студије позоришта, завршене са просечном оценом 9.62

2007. магистрирао на студијама науке о позоришту – (магистарска теза Драматургија Љубомира Симовића).
Стечено звање: Магистар науке о драмским уметностима из области студија позоришта

2008 – 2018 докторске студије – Факултет драмских уметности, Универзитет у Београду и Филолошки факултет, Универзитет у Београду
2018. докторирао на Филолошком факултету (докторска дисертација Типови хероја у српској култури и друштву од 1990. до 2000. (српска драма)
Стечено звање: Доктор наука – филолошке науке

Високо образовање

1996-2003.
Филолошки факултет, Универзитет у Београду
Група: српска књижевност и језик са општом књижевношћу
Стечено звање: професор српског језика и књижевности
Студије завршене са просечном оценом 8.59

Положен стручни испит 2004. године

Средње образовање

1990-1994
Средња економска школа,
Стечено звање: економски техничар

Основна школа

Основна школа „Анта Богићевић”, Лозница

  • У Завод за унапређење образовања и васпитања (МПНТР) од 1.08.2017 г. ради као директор установе.
  • ОШ „Вук Караџић” од 04. 05. 2009. до 2017.г. радио као директор школе.Радио у ОШ „Вук Караџић” од 01. 09. 2007. до 04. 05. 2009. као помоћник и заменик, а затим и вршилац дужности директора школе.
  • Радио у ОШ „Вук Караџић” од 21. 01. 2006. као медијатекар и као библиотекар.
  • Запослен на неодређено време у ОШ „Вук Караџић” од 01. 09. 2005. године као професор српског језика и књижевности и грађанског васпитања
  • Запослен на неодређено време као професор српског језика и књижевности у ОШ „Ратко Митровић” од 01. 09. 2003. до 31. 08. 2005.
  • Радио у ОШ „Вук Караџић” од 18. фебруара до 26. јуна 2003. као професор српског језика и књижевности

Учешће у радним групама, организацијама, конференцијама, семинарима:

  • 2024. Члан Међуминистарског координационог савета за праћење и усмеравање спровођења реформе у области образовања (МП)
  • 2024. Члан одбора за управљање пројектом ИПА 2022 подршка СБС (2024)– компелментарне мере (МП)
  • 2024. Члан радне групе Тела за координацију послова безбредности саобраћаја на путевима. (МП)
  • 2024. Члан радне групе за припрему пројекта Унапређивање инклузивног основног образовања и васпитања у Србији. (МП и Светска банка)
  • 2024. члан радне групе Подршка систему вредновања квалитета на националном нивоу (ЗВКОВ)
  • 2024. Центропина летња академија у Берлину
  • 2024. Члан сталне радне групе, Тело високог нивоа, за стратешка планирање и усклађивање стратешких приоритетета у области образовања са подршком донаторских извора(МП)
  • 2024. Наставник за дигитално доба, Оквир дигиталних компетенција, члан радне групе ЗВКОВ
  • 2024. године члан програмског савета драмске организације БазАрт
  • Од 2023. члан Удружења драмских писаца Србије
  • 2024. Коаутор окивра европског курикулума за дигитално грађанско васпитање, Канцеларија Савета Европе у Стразбуру
  • 2023. Радна група за израду Нацрта закона о изменама и допунама Закона о основама система образовања и васпитања
  • 2023. Учешће на семинару за дипломце о Холокаусту Јад Вашема, 1000 година историје пољских Јевреја, Музеј историје пољских Јевреја у Варшави, Пољска
  • 2023. Учешће на интернационалном партнер форуму у Јад Вашему – Интернационална школа за студије о Холокаусту, Јад Вашем, Јерусалим
  • 2023. г. члан Управног одбора за управљање пројектом ”Повећана обука и диверзификација акредитованих обука у области неформалног образовања и пружалаца обука за образовање одраслих (МП)
  • Од 2023. члан радне групе Савета Европе за израду курикулума за земље Европе у вези са дигиталним грађанским васпитањем (DCE promoters – промотери/амбасадори дигиталног грађанског васпитања Савета Европе – одсек образовање
  • 2023. члан радне групе за израду стручног упутства за припрему и планирање образовноваспитног рада у школској 2023/24 (МП)
  • 2023. Радна група за израду Нацрта закона о изменама и допунама Закона о основама система образовања и васпитања (МП)
  • 2022.Радна група за израду Правилника о ближим условима за спровођење државних и међународних испитивања
  • 2022. Радна група за израду методолошког оквира за праћење и вредновање спровођења ефеката нових програма наставе и учењау доуниверзитетском образовању
  • 2022. члан управног одбора Задужбине ”Доситеј Обрадовић”
  • Од 2021. до 2023.године члан радне групе за управљање (steering committe) ”Квалитетно образовање” – канцеларија Савета Европе
  • Од 2021. придружени члан скупштине Цедеум, (Центар за драму у едукацији и уметности)
  • 2020. Комисија за праћење активности на увођењу испита (опште, уметничке и стручне матуре и завршног испита средњег стручног образовања) којима се завршава одређени нивоу средњег образовања
  • 2023/2022/2021/2020. г. члан републичке комисије за спровођење завршног испита (МП)
  • 2019. г. члан радне групе за управљање пројектом – увођење информатике у 1.циклус образовања (МПНТР и ЗУОВ
  • 2020. г. члан републичке комисије за спровођење завршог испита школске 2020/2021
  • 2019. г. члан радне групе за управљање пројектом – увођење информатике у 1.циклус образовања (МПНТР и ЗУОВ)
  • 2019. г. члан радне групе ЗУОВ-а за ЈИСП (јединствени информациони систем)
  • 2019. г. до 2021.године члан радне групе за управљањем пројекта (steering committe – Horizontal Facility програма за Србију, Европске уније и Савета Европе (Квалитетно образовање)
  • 2019. г., учешће на семинару о Холокаусту – Интернационална школа за студије о Холокаусту, Јад Вашем, Јерусалим
  • 2019. г. учешће на ISSA конференција у Лајдену, предшколско образовање код деце
  • 2019. г. тренинг за тренере: Учионица будућности, Брисел
  • 2019. г. члан групе за управљање пројектом ”Унапређење квалитета образовања кроз увођење завршних испита на крају средњег образовања”.
  • 2019. г. члан радне групе за унапређење сарадње МПНТР са Министарством просвјете и културе Републике Српске у области образовања
  • Од 2019.до 2020. године члан Савета Учитељског факултета Универзитета у Београду
  • 2019. г. члан радне групе за израду концепта стратегије развоја образовања и васпитања у Републици Србији до 2030.године
  • 2019. до 2021 године члан радне групе за управљање (steering committe) програма за припремање наставника: Образовање за демократију и људска права, Пројекат Вергеленд центра у Ослу, Савет Европе и Европске унија
  • Од 2019.г. члан Управног одбора Образовног-културног центра у Тршићу.
  • Oд 2018. г. члан савета Друштва за српски језик и књижевност
  • Од 2018. г. члан радне групе за израду студије о евалуацији и процени система образовања.
  • Од 2018. до 2019.године члан радне групе за управљање (steering committe) Horizontal Facility програма за Србију, Европске уније и Савета Европе
  • 2018. до 2019. године члан програмског савета Образовног културног центра у Тршићу
  • Од 2017.г. у ЗУОВ-у, члан радних група за израду програма оријентисаних према исходима (СБС), програма израде оквира дигиталних компетенција, пројекат обука наставника за дигиталне учионица, програма за обуку директора школа за лиценце, и програма обуке за наставнике информатике (ИТ одељења и програм пајтон), израда обуке за пројектну наставу.
  • 2017. г. члан међуминистарске радне групе за успостављање и имплементацију Националног оквира квалификације у Србији (НОКС)
  • 2017. г. организација IV регионалне конференције директора школа за југоисточну Европу.
  • 2017. године, програмски директор фестивала књига „Сви смо ми читаоци“ у Београду на Светосавском платоу
  • 2016. године модератор на трибини посвећен дану Института Конфуције у оквиру пројекта „Кинески језик у основним школама“.
  • 2015. организација III Регионалне конференције директора школа за југоисточну Европу.
  • 2014. г. – члан радних група у министарству за израду Правилника о цени услуга, и правилнику о платним разредима).
  • Од 2013 – 2017. године – члан управног одбора Друштва директора школа Србије
  • Од 2012 до 2017 Руководилац актива директора Стари град
  • Од 2008. г. члан скупштине Удружења ”Живимо заједно”

Ауторски стручни радови, књижевна дела, семинари, предавања, награде:

  • 2024. Плакета за изузетан допринос унашређењу саобраћајног образовања и васпитања у Републици Србији
  • 2024. У драмском шипражју, Сабране драме, Дом културе ”Студентски град”: Удружење драмских писаца Србије – репрезентативно удружење у кутлури
  • 2024 извођење драме Москвичем до пакла, у оквиру пројекта Агенције за безбедност саобраћаја као вид превенције у циљу подизања свести из безбедности саобраћаја, (Шабац, Обреновац, Лозница, Београд, Црвенка, Сремска Митровица)
  • 2024. Специјално признање Топ 50 – у категорији образовања и културе на 27.избору ТОП 50 – најбоље онлајн ствари Заводу за унапређење образовања и васпитања (НОП – национални образовни портал)
  • 2023 – 2021. извођење драме Москвичем до пакла, у оквиру пројекта Агенције за безбедност саобраћаја као вид превенције у циљу подизања свести из безбедности саобраћаја, сцена Малог позоришта Душко Радовић.
  • 2023. Признање за допринос поновном оснивању Средње школе унутрашњих послова у Сремској Каменици; Министарство унутрашњих послова
  • 2022 Разговори о педагошком раду Хуго Клајна, Театрон бр.198/199, Београд 2022
  • 2022. Признање за подршку и допринос развијању и оснаживању статуса струковног удружења: Савез удружења медицинских сестара предшколских установа Србије
  • 2022. Грушановић Златко, Кроз Мећаву, изабрана драмска представа за конкурс министарства културе: Дани Републике Српске
  • 2022. Награда града Београда, ”Деспот Стефан Лазаревић” за област образовање
  • 2022. Светосавска награда Заводу за унапређивање образовања и васпитања за допринос унапређивању квалитета образовно-васпитне праксе и научних достигнућа у области образовања и васпитања
  • 2021 Грушановић Златко, Нестанак хероја на крају миленијума у српској драми и друштву, у Заджбина Андрејевић
  • 2021. изведена драма Москвичем до пакла, у оквиру пројекта Агенције за безбедност саобраћаја као вид превенције у циљу подизања свести из безбедности саобраћаја, сцена Малог позоришта Душко Радовић.
  • 2021 Грушановић, Златко, Педагошки рад професора Хуго Клајна, у Театрон, април 2022
  • 2021. Грушановић, Златко, Професор Клајн и ученици, у Зборнику матице српске за сценске уметности и музику, Нови Сад 2021, бр.63
  • 2021. Грушановић Златко, Херој као књижевни и друштвени конструкт, Књижевна историја, Београд, Vol. 53 (2021) No.173, стр. 373 – 392.
  • 2019. године, објављена књига: Москвичем до драме у паклу, Плато издаваштво
  • 2019.година, написао драмски текст за представу Москвичем до пакла на редовном репертоару 2019.године Београдског драмског позоришта
  • 2019. Грушановић, Златко, Типологија хероја у српској драми деведесетих година XX века – Ђенерал Милан Недић Синише Ковачевића у Зборнику матице српске за књижевност и језик LXVII 2019 г, Нови Сад 883 – 901 стр.
  • 2019.Грушановић, Златко, Типологија хероја у српској драми деведесетих година 20. века: Вида Огњеновић – Је ли било кнежеве вечере? у Узданица, Јагодина, 2019 године, 59–75 стр.
  • 2019.година, објављен рад Грушановић Златко, Типови хероја у српској драми од 1990. до 1994: Александар Поповић – Бела кафа, Књижевност и језик, Година LXVI, 2019, Београд, 31 – 47.стр
  • 2019. година, објављен рад – Концепт хероја у друштву и српској драми крајем 20.века, часопис Театрон Пролеће – лето 186/187, 108 – 116.стр,
  • 2015. и 2016. године, аутор драмског текста за децу Тајне Дунава, режија Дубравко Јовановић, (изведбе у школама, прешколским установама, Културним центрима)
  • 2015. године учесник у пројекту припремање представе са особама са сметњама у развоју у Лозници.
  • 2012. године коаутор читанки за српски језик од 5. до 8. разреда – издавач Клетт
  • 2011. године аутор приручника за наставнике српског језика, Драматизација у настави – издавач Клетт
  • 2011. године часопис, Свет речи, Драма, драматизација и наставна јединица, прилог у часопису
  • 2011. године, предавање Драматизација приповетке Прича о кмету Симану, 52. Републички зимски семинар, Филолошки факултет
  • 2010. године коаутор комплета уџбеника српског језика за 8. разред – издавачка кућа Клет
  • 2010. Три драме Љубомира Симовића : Поглед на две обале (О лирској и драмској поезији Љубомира Симовића). Београд: Београдска књига, 2010.
  • 2010. написао драмски текст за представу Дубравко и Сања за драмску секцију Друштва за помоћ особама са сметњама у развоју, премијерно изведена 13. децембра у Позоришту на Теразијама, а затим 03. марта 2011. у Звездара театру
  • 2010. „Истраживање ставова о инклузивном образовању ученика, наставника и родитеља из редовног система образовања“, прилог Зборнику резимеа „Дани дефектолога Србије 2010. године“,
  • Аутор акредитованог програма Републике Србије, Завод за унапређење образовања и васпитања, Каталог програма стручног усавршавања запослених у образовању за Школску 2010/2011, 2011/12, 2012/13, 2013/2014 2014/2015 2015/2016 годину под називом Савремени драмски приступ у настави српског језика и књижевности и улога драмске секције у образовном процесу (изборни, каталошки бр. 025 и 794)
  • Аутор акредитованог програма Републике Србије, Завод за унапређење образовања и васпитања, Каталог програма стручног усавршавања запослених у образовању за: школску 20010/2011. годину: Здравље, подршка – инклузија аутор, семинар-обавезан, каталошки бр.422
  • 2010. Ликови у Чеховљевој драми Ујка Вања, прилог за Свет речи – Часопис за српски језик и књижевност, Београд
  • 2010. Досадна лектира и(ли) забавна литература, прилог Свет речи – Часопис за српски језик и књижевност, Београд, 2010. године
  • 2009. Волети је дар, Лапсуси, Како написати писмени задатак из српског језика прилог за Свет речи – Часопис за српски језик и књижевност, Београд
  • 2009. године, Драматизација текста, предавање на редовном 50. јубиларном Републичком зимском семинару, Филолошки факултет
  • 2009. године писао са групом аутора комплет уџбеника за српски језик за 6. и 7. разред, Издавачка кућа Бигз (објављена Читанка 2015. године)
  • 2008. године у Зборнику матице српске објављен рад Три драме Љубомира Симовића
  • 2008. године написао драмски текст за представу Мала принцеза за драмску секцију Друштва за помоћ особама са сметњама у развоју, премијерно изведена у Народном позоришту, сцена Раша Плаовић, а 2009. гостовање Мале принцезе у Југословенском драмском позоришту, Позоришту на Теразијама, Малом позоришту Душку Радовићу, Позоришту Бошко Буха, Центру за културу Панчево, Београдском драмском позоришту, Центру за културу у Неготину.
  • 2005. до 2009. са драмском секцијом у ОШ „Вук Караџић” освајао награде на такмичењима за кратке драмске форме, а 2009. године добио је повељу Драгослава Симића за најуспешнију драмску представу кратких драмских форми деце Београда за представу Свињар, (најбољи текст, режија и глума).
  • 2002. у листу за књижевну критику, уметност и друштво Књижевна реч, година XXXI бр. 518, октобар 2002, објављена кратка прича У паклу.
  • 1996. године објавио је кратку причу Нема више човека у збирци Вештина намигивања месецу (избор најбољих прича са IX конкурса за кратку причу на једној страни) приређивачи М. Пантић, В. Павковић, Д. Албахари
  • 2019. година, написао драмски текст за представу Москвичем до пакла на редовном репертоару 2019. године Београдског драмског позоришта.
  • 2017. године, програмски директор фестивала књига „Сви смо ми читаоци“ у Београду на Светосавском платоу.
  • 2016. године модератор на трибини посвећен дану Института Конфуције у оквиру пројекта „Кинески језик у основним школама“.
  • 2015. године учесник у пројекту припремање представе са особама са сметњама у развоју у Лозници.
  • 2015. године добитник Светосавске награде за допринос развоју образовања и васпитања за 2014. годину.
  • 2012. године коаутор читанки за српски језик од 5. до 8. разреда – издавач Клетт.
  • 2011. године аутор приручника за наставнике српског језика, Драматизација у настави – издавач Клетт.
  • 2011. године часопис, Свет речи, Драма, драматизација и наставна јединица, прилог у часопису.
  • 2011. године, предавање Драматизација приповетке Прича о кмету Симану, 52. Републички зимски семинар, Филолошки факултет.
  • 2010. године коаутор комплета уџбеника српског језика за 8. разред – издавачка кућа Клет.
  • 2010. победник на конкурса научних радова из области позоришта у издању Задужбине Андрејевић – објављена монографија Три драме Љубомира Симовића.
  • 2010. написао драмски текст за представу Дубравко и Сања за драмску секцију Друштва за помоћ особама са сметњама у развоју, премијерно изведена 13. децембра у Позоришту на Теразијама, а затим 03. марта 2011. у Звездара театру.
  • 2010. „Истраживање ставова о инклузивном образовању ученика, наставника и родитеља из редовног система образовања“, прилог Зборнику резимеа „Дани дефектолога Србије 2010. године“.
  • Аутор акредитованог програма Републике Србије, Завод за унапређење образовања и васпитања, Каталог програма стручног усавршавања запослених у образовању за Школску 2010/2011, 2011/12, 2012/13, 2013/2014 2014/2015 2015/2016 годину под називом Савремени драмски приступ у настави српског језика и књижевности и улога драмске секције у образовном процесу (изборни, каталошки бр. 025 и 794).
  • Аутор акредитованог програма Републике Србије, Завод за унапређење образовања и васпитања, Каталог програма стручног усавршавања запослених у образовању за: школску 20010/2011. годину: Здравље, подршка – инклузија аутор, семинар-обавезан, каталошки бр.422.
  • 2010. Ликови у Чеховљевој драми Ујка Вања, прилог за Свет речи – Часопис за српски језик и књижевност, Београд.
  • 2010. Досадна лектира и(ли) забавна литература, прилог Свет речи – Часопис за српски језик и књижевност, Београд, 2010. године.
  • 2009. Волети је дар, Лапсуси, Како написати писмени задатак из српског језика прилог за Свет речи – Часопис за српски језик и књижевност, Београд.
  • 2009. године, Драматизација текста, предавање на редовном 50. јубиларном Републичком зимском семинару, Филолошки факултет.
  • 2009. године I награда – „Повеља Драгослава Симића“ за најуспешнију дечју драмску представу на 9. фестивалу кратких драмских форми деце Београда за представу Свињар.
  • 2009. године писао са групом аутора комплет уџбеника за српски језик за 6. и 7. разред, Издавачка кућа Бигз (објављена Читанка 2015. године).
  • 2008. године у Зборнику матице српске објављен рад Три драме Љубомира Симовића.
  • 2008. године написао драмски текст за представу Мала принцеза за драмску секцију Друштва за помоћ особама са сметњама у развоју, премијерно изведена у Народном позоришту, сцена Раша Плаовић, а 2009. гостовање Мале принцезе у Југословенском драмском позоришту, Позоришту на Теразијама, Малом позоришту Душку Радовићу, Позоришту Бошко Буха, Центру за културу Панчево, Београдском драмском позоришту, Центру за културу у Неготину.
  • 2002. у листу за књижевну критику, уметност и друштво Књижевна реч, година XXXI бр. 518, октобар 2002, објављена кратка прича У паклу.
  • 1996. године објавио је кратку причу Нема више човека у збирци Вештина намигивања месецу (избор најбољих прича са IX конкурса за кратку причу на једној страни) приређивачи М. Пантић, В. Павковић, Д. Албахари.

Од 2003. године похађао и учествовао на редовним зимским филолошким семинарима за српски језик;

Од 2008. до 2017. године, као директор и менаџер основне школе „Вук Караџић”, и члан Друштва директора школа Србије, покретач је и учесник у многим пројектима везаних за унапређење образовања [пројекат Е – школа, и нове технологије у образовању 2014. године, увођење кинеског језика у школе (сарадња са Институтом Конфуције); увођење јапанског језика у школу (сарадња са Јапанском амбасадом); члан је скупштине Друштва за помоћ особама ометених у развоју Стари град, и један од учесника пројекта Живимо заједно кроз уметност; придружени члан ЦЕДЕУМ-а (центар за драму у едукацији и уметности)…]

Познавање технике монтаже видео материјала; познавање технике режије и глуме, познавање техника драматизација.

Аутор и реализатор семинара, и приручнике за ученике и наставнике из области позоришта и школе од 2003.године.

К

оје би уопште биле одлике квалитетног образовања? Пре свега а) квалитетан наставник (компетентан наставник који се усавршава и користи се свим актуелним примењивим методикама) б) квалитетан програм (програм који није детаљан и „окован”, који је једноставним и јасним смерницама оријентисан на исходе, односно на функционално знање, а не на садржај који треба репродуковати) в) квалитетан уџбеник (уџбеник који омогућава ученику да понови и примени усвојено знање на часу). Дакле, имамо три главна стуба која треба да развијамо. У чему грешимо приликом надоградње ових стубова? Као и увек, постоји много грешака које се могу исправљати и унапређивати: програми између садржаја и исхода, непримењивање функционалног знања и враћање на садржај, коришћење уџбеника као јединог наставног средства у настави, уџбеници који се „штанцују” и такмиче у продаји, а не у квалитету, факултети који обучавају наставнике за научнике, а не за наставнике, стратегије образовања које су дугорочне али и измењиве у зависности од актуелних прилика итд…

Уџбеници су темељ образовања? Да! Уџбеници су темељ образовања уколико је образовање слабо или недовољно развијено! Само у таквом систему образовања, ни о чему се другом не говори, осим о грешкама у уџбеницима, куповини уџбеника, продаји и препродаји уџбеника, уџбеничким ратовима различитих издавачких кућа, ратовима аутора различитих уџбеника, одбрани уџбеника од антинационалних организација да уђу у садржај, покушај националних струја да се садржаји повећају и пониште ненационални и тако у недоглед. У свему томе заборавило се коме уџбеник служи – ученику. Зашто је ученику потребан уџбеник?

pdf

Where Do We Come From? Who Are We? Where Are We Going?

More and more people are living in virtual worlds communicating, working, learning, loving while the processing power of personal computers doubles every 18 months. That world will only become more lavish and tempting. It’s likely that one day we’ll even create superintelligence infinitely smarter than us. Have we designed one of the possible unfortunate endings to our own story? What will such an entity do with us its creators? Digital reality will become less predictable and more chaotic...

Величина: 289.76 KB
Број преузимања: 21
Датум постављања: 22.04.2025.
pdf

Where Do We Come From? Who Are We? Where Are We Going? (PRESENTATION)

Величина: 2.45 MB
Број преузимања: 19
Датум постављања: 22.04.2025.
pdf

О вештачкој интелигенцији

Кључ развоја сваке државе јесте образовање, а да би образовање било развијено, морају да се мењају циљеви образовања, шта је то што очекујемо од образованог човека. Пред нама су генерације које ће радити неколико деценија, а не можемо претпоставити којом брзином ће се свет развијати, осим да ће се веома брзо развијати. Да бисмо децу спремили за свет непознате будућности: школа треба да учи дете како да учи, и како да мисли кроз логичке чињенице; како да теоријска знања примени у пракси, и наравно да стекне радне навике, односно личну мотивацију. Та четири елемента су кључна за развој образовања...

Величина: 191.93 KB
Број преузимања: 22
Датум постављања: 22.04.2025.
pdf

Одакле долазимо? Ко смо? Куда идемо?

Све више људи живе у вирутелним световима, комуницирају, раде, уче, воле, док се снага персоналних рачунара удвостручује сваких 18 месеци. Тај свет ће постајати све раскошнији и примамљивији, а вероватно ћемо у једном тренутку имати и суперинтелигенцију бесконачно паметну. Да ли смо дизајнирали неки од могућих лоших крајева наше судбине? Шта ће тада такав ентитет урадити с нама, његовим творцем?  Дигитална стварност ће бити све мање предвидива, детерминисана, а све више непредвидива. Не можемо знати, али можемо претпоставити да ће Дигитално грађанско васпитање у ствари постати основни предмет који ће покушати да кроз учење од малих ногу осигура безбедније живљење у дигиталној стварности...

Величина: 446.54 KB
Број преузимања: 19
Датум постављања: 22.04.2025.
pdf

Програми наставе и учења према новим Стандардима

Образовно-васпитна пракса је сложена, променљива и одвија се кроз динамичну спрегу међусобних односа и различитих активности у социјалном и физичком окружењу, у јединственом контексту конкретног одељења, конкретне школе и конкретне локалне заједнице. Зато се уместо израза реализовати програм, користи – планира и остварује настава и учење које одговара конкретним потребама одељења...

Величина: 550.39 KB
Број преузимања: 21
Датум постављања: 22.04.2025.